۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

حملات گسترده كوچي هاي مسلح 16/2/89

پنچ شنبه شب 16/2/89 بيش از 150 نفر از نيروهاي مسلح كوچي هاي متجاوز با استفاده از سلاح هاي سبك و سنگين از ساحات دشت يكه چاه، ناله مغول، دره قلو، سرخ كوتل و كوتر خينه عمليات سنگيني را راس ساعت 11 شب به وقت افغانستان عليه نيروهاي دفاعي هزاره جات و بهسود آغاز كردند.
شديدترين درگيريها تا ساعت 3 صبح روز جمعه 17/2/89 ادامه پيدا كرد و به ياري خداوند متعال
دشمن با قبول خسارات سنگين مالي مجبور به عقب نشيني شد كه جنگ هاي پراكنده تا روز جمعه، ساعت 5:30 بعدازظهر ادامه داشت.
در هجوم اول نيروهاي مهاجم به طرف خوات موفق به پيشروي شدند كه بعد توسط نيروهاي دفاعي عقب رانده شدند و فعلا كل ساحات پاكسازي شده و متجاوزين به ساحات قبلي خود كه عبارت از دشت كتب باشد عقب نشيني كردند. درگيريها به پايان رسيده و وضعيت منطقه تحت كنترل نيروهاي دفاعي درآمده است.(سنگرهاي مقدس دفاعي از دايميرداد پائين تا سر كجاب و از آنجا تا منطقه خوات مي باشد.)
همچنين خبرهاي موثقي در دست است كه تعداد بيشتري از طالبان كوچي نما امروز حركت خود را از طرف دره ميدان به سوي بهسود آغاز كردند.
عزيزان، بار ديگر برادران و خواهرانمان در هزاره جات مجبور شدند تا براي دفاع از عزت و شرف هزاره ها دست از كار و زندگي خود بكشنند، تمام خطرات را به جان بخرند و درحالي كه هيچ گونه پشتوانه مالي ندارند و تنها ياري رسان آنها خداوند متعال است، به جنگ اين خونخواران تا به دندان مسلح بروند.
در چنين شرايط حساس و تاريخ ساز وظيفه كمك رساني به صورت مادي يا معنوي، به هر نحو ممكن به تمام مدافعين در سنگرهاي مقدس دفاعي، به شدت احساس مي شود.
درحاليكه تمام صاحب نظران راه حل اين بحران را ايجاد سنگرهاي دفاعي و وادار كردن دولت به دست برداشتن از حمايتش از كوچي هاي مسلح و اجراي بند 14 قانون اساسي در اين رابطه را مي دانند هنوز هم عده اي از سياسيون بدون توجه به اين نظرات به تكروي هاي خود ادامه داده و از تمام امكانات موجود خود كمك مي گيرند تا اين حركت خود جوش مردم را با شكست مواجه كنند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

امسال به گمان اغلب كه وضعيت خوات بمراتب نسبت به سالهاي گذشته وخيمتر خواهد بود، چون خوات نسبت به آقاي جنرال قاسمي دارد. جنرال قاسمي اولين شخصيتي هزاره بود كه در مقابل حرف هاي كاذب خليلي و محقق شديدآ انتقاد نمود، و انتقاد ايشان منجر به برخورد فزيكي هواداران خليلي و محقق با ايشان گرديد و اين امر مورد خشم و غضب خليلي و محقق قرار گرفت. ازينرو اين دو خاينيني هزاره (خليلي و محقق) به ياري باداري شان (كرزي) از ابزار طالب هاي كوچي نما در مقابل مردم خوات و شخصآ جنرال قاسمي كار خواهد گرفت! چون كوچي ها و خليلي محقق هردو فرمانبرداري كرزي ميباشند، بقول معمول كه از يك آخور تغذيه ميشوند.

محمد نبي گفت...

دوست گرامي در خائن بودن خليلي و محقق كه جاي هيچ شكي نيست ولي در جواب گفته شما در مورد حملات بيشتر بر سر خوات بايد بگويم كه كوچي ها بيشترين ضربه را از مردم بهسود خورده اند و اگر نفرتي هم داشته باشند از مردم بهسود دارند و هميشه شكايت كوچي ها به دولت از نمايندگان بهسود بوده تا مناطق ديگر زيرا بهسود هميشه معبر عبور كوچي ها بوده و بيشتر مردم بهسود در مقابل كوچي ها ايستادگي كرده اند.
ولي چيزي كه اهميت دارد اينست كه كوچي ها تمام هزاره جات را ملك خود مي دانند و تمام هزاره ها را دشمن خود. متاسفانه چندي پيش عده اي به جاي اينكه بيايند و در دفاع عليه كوچي هاي مسلح نقش بگيرند مي گفتند بزاريد ببينيم بهسود چه مي شود اگر بهسود شكست خورد بعد ما وارد عمل مي شويم و وقتي هم كه بهسود تا آخر مقاومت مي كرد مي گفتند كه بهسودي ها بودند كه جنگ را شروع كردند و... هزار تفرقه ديگر مي انداختند.
ديگر از اين حرفها بايد بگذريم كوچي ها تسلط بر تمام هزاره جات را مي خواهند و هزاره ها بايد در مقابل دشمن مشتركشان متحد و يكدست شوند.

عارف گفت...

خواهش این است که مشکلاتی که در وبلاگ هست را برطرف کنید. مطلب کامل خوانده نمی شود و کادر آرشیو و فهرست وبلاگ روی متن آخرین پست را می پوشاند. و همین طور بهتر است از یک زمینه روشن استفاده کنید.