۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

گزارشي از وضعيت مناطق آزادشده

امروز نيروهاي دفاعي در حال چك كردن تمامي مخفي گاه هاي موجود در مناطق آزادشده هستند تا اطمينان حاصل كنند كه هيچ يك از عناصر متجاوز در منطقه باقي نمانده است.
همچنين نيروهاي دفاعي ناهور كه دو روز پيش مورد تهاجم فاشيست هاي كوچي نما قرار گرفته بودند، موفق به دفع حملات و مجبور ساختن آنها به عقب نشيني شده اند.

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

پيامي از طرف نيروهاي دفاعي

بسم الله الرحمن الرحيم
بدين وسيله اينجانب به نمايندگي از تمامي نيروهاي سلحشور مقاومت، مراتب تسليت و همدردي عميق خويش را خدمت خانواده هاي معظم شهدا تقديم مي دارم و از خداوند متعال علو درجات را براي شهداي راه عزت و آزادي خواستارم.
برادران و خواهران، سر انجام پس از مقاومت و پايداري نيروهاي دفاعي بهسود و هزاره جات در مقابل كليه تهديدهاي صورت گرفته از سوي طالبان كوچي نما تحت حمايت دولت حامد كرزي، طالبان كوچي نما با قبول خسارات جاني و مالي سنگين، مجبور به ترك سرزمين آبا و اجدادي مردم بهسود و هزاره جات شدند و در حال حاضر بخش عظيمي از قلمرو بهسود و هزاره جات از اشغال متجاوزين آزاد گرديده است.
به حول و قوه الهي امسال آخرين سال چندين ده حاكميت ستم ملي بر مردم هزاره جات و بهسود قلمداد مي شود بنابراين سنگرداران و مبارزين عزت و شرف مردم، در آستانه ثبت حماسه اي تاريخي قرار دارند كه بدون حمايت هاي بي دريغ مردم ممكن نبود. اين پيروزي بزرگ را بر تمامي طرفداران حق به خصوص مردم عدالت خواه بهسود و هزاره جات و مهاجرين عزيز در ديگر كشورها تبريك عرض مي نمايم.
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
كوهزاد(89/3/7)

***
مناطق آزاد شده: دايميرداد پائين، تيزك، دايميرداد بالا، بخشي از حصه اول، آپاي، دشت گوله، دشت يكه چاه، كوتر خينه، قوجورك، سرتاسر جنوب كجاب، سرخ خيلك خوات، دشت سياه ريگ، دشت كتب.

بهسود 89/3/7

امروز فاشيست هاي كوچي نما از بخش هاي وسيعي از مناطق تحت اشغال عقب رانده شده اند و اين مناطق تحت كنترل نيروهاي دفاعي قرار گرفته است.

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

گفته ها و نا گفته ها

دو روز پيش آقاي خليلي طي نامه اي خطاب به مردم از كساني شكايت كردند كه آنان را عناصر مريض و سوء استفاده جو مي ناميد و عده اي را هم قدر نشناس، خود را نيز آگاه ترين شخص به مشكلات مردم معرفي كرد و كسي كه قضاوت هاي منصفانه در حق او صورت نگرفته است.
در جواب نامه ايشان بايد بگويم: جناب آقاي خليلي متاسفانه شما در طول دوراني كه بر چوكي معاون دومي نشستيد نمايندگي مردمي را نكرديد كه از طرف آنها نماينده بوديد. فريادها و خواسته هاي مردمي را نشنيده گرفتيد كه با خون عزيزانشان بر اين مسند تكيه زديد. نه تنها در طول شكل گيري سنگرهاي دفاعي در بهسود هيچ كمي نكرديد بلكه شما و نمايندگان شما در داخل و خارج از كشور سعي در مخدوش كردن چهرهاي مقاومت نموديد و با چند حركت صوري و حاضر نشدن در جلسات دولت، خواستي نشان دهيد كه با كرزي جنايت كار دستت در يك كاسه نيست. زماني كه مردم يك صدا بر يك اصل آن هم مقاومت و خيزش در برابر طالبان كوچي نما تاكيد داشتند و هر آنچه از پس انداز داشتند را روانه جبهات دفاعي مي كردند، شما اينگونه حركات را مخالف وحدت ملي مي خوانديد. د رحكومتي كه در راس آن آقاي كرزي هيچ اعتقادي به مليت سازي ندارد شما به كدام دليل مردم خود را قرباني اين شعار پوچ نموديد. به طور قطع نتيجه تمام عملكردهاي ضعيف شما، چيزي است كه امروز مشاهده مي نماييد.
از نوشته هاي آخر نامه به نظر مي آيد كه ايشان سرش به سنگ خورده است و به دنبال راهي هستند تا دوباره دل مردم را بدست آورند.
( دوستان عزيز امروز آقاي ظاهر نظري در وبلاگشان تصاويري از نحوه ي غارت اموال مردم در مناطق تحت اشغال كوچي ها منتشر نموده است كه تصاوير خود، گوياي همه چيز است.)

۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

اخبار سنگرهاي دفاعي 89/3/3

همانگونه كه مطلع هستيد ديروز جناب آقاي خليلي به ديدار سران نيروهاي دفاعي رفته بودند. در اين ديدار آقاي خليلي به سران مقاومت اطمينان دادند كه كوچي ها به زودي از مناطق تحت اشغال خارج مي شوند و خواستار مدت زمان بيشتري از طرف نيروهاي دفاعي براي اجرايي ساختن خواسته هاي مردم شده اند. همچنين ايشان از طرف خودشان و آقاي كرزي پذيرفته اند كه اشتباهات زيادي بر سر حل اين معضل مرتكب شده اند.
در اين ديدار سران مقاومت نيز بر حضور خود در سنگرهاي دفاعي تا اجرايي شدن تمام توافقات صورت گرفته در كابل تاكيد كردند.

۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

خبرهايي را كه امروز 2/3/89 كسب كردم حكايت از آن دارد كه هنوز هم كوچي ها در مناطق تحت اشغال حضور دارند و هيچگونه جابجايي صورت نگرفته است. همچنين مطلع شدم كه آقاي خليلي دوباره به منطقه آمده است. دليل سفر ايشان مشخص نشده. سعي مي كنم هر چه زودتر جزئيات اين سفر را به اطلاع شما گراميان برسانم.

۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

گوشه ديگري از حمايت هاي حكومت از فاشيست هاي كوچي نما

منبع نزديك به نيروهاي دفاعي امروز اعلام كرد كه فاشيست هاي كوچي نما از هيچ يك از مناطق تحت اشغالشان خارج نشده اند و هيچ فشاري هم از سوي اردوي ملي و حكومت بر آنها وارد نمي شود و همچنان آنها در حضور اردوي ملي به ويران كردن خانه ها و غارت اموال مردم و انتقال اموال غارت شده به صورت موتربست به وردك مشغول هستند و اوضاع حاكم بر اين مناطق در يك حالت مبهم قرار دارد.
اين منبع آگاه گفت: نيروهاي دفاعي اعلام كردند كه نهايتا تا ساعات پاياني امروز 1/3/89 براي احترام گذاشتن به فيصله صورت گرفته در كابل ميان دولت، نمايندگان مردم و دوستان سياسي منتظر مانده و بعد از اتمام اين مدت نيروهاي دفاعي براي باز پس گيري اين مناطق وارد عمل خواهند شد.
جبهه اي كه به خاطر دفاع از جان و مال و عزت مردم در دشت گوله مستقر بود فعلا مواضع خود را در منطقه قوم خالق تا آخر كجاب مستقر كرده و تنها جبهه دفاعي همين جبهه است.
مردم كابل و هزاره جات در ديدارهاي خود با نيروهاي دفاعي حمايت كامل خود را از اين دلاور مردان اعلام كردند و ابراز داشتند كه معامله آقاي محقق با جناب كرزي در دوره انتخابات رياست جمهوري از جمله دلايل اصلي تكرار اين حوادث دردناك است و خشم و انزجار خود را از آقايان محقق و خليلي اعلام كردند.(در اين معامله محقق 6 ميليون دلار از كرزي دريافت كرد تا به نفع ايشان كمپين كند.)

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

توطئه اي ديگر

بعد از اينكه توافقات آقاي خليلي كاري را از پيش نبرد و دامنه اعتراضات مردم گسترش بيشتري يافت و جناب كرزي مجبور به صدور فرمان خروج بي قيد و شرط طالبان كوچي نما از مناطق تحت اشغال شد، خبرهاي تاييد نشده اي مبني بر خروج كوچي هاي مسلح منتشر شده است كه به محض تاييد آن از سوي نيروهاي دفاعي به اطلاع شما گراميان خواهم رساند.
وزير داخله در كنفرانس خبري ديروز گفت: شماري از شخصيت هاي سياسي، و شماري هم از عناصري كه دشمن وطن ما هستند و حتي در آن طرف مرزهاي كشور ما قرار دارند از آنجا تلاش مي كنند تا از اين قضايا به نفع خود استفاده كنند. اگر اين افراد فعاليت هاي خود را متوفق نسازند اسامي آنان را براي ملت افشاء خواهيم كرد.
از اين گونه سخنان هميشه بر عليه نيروهاي دفاعي از سوي مقامات مختلف به كار گرفته شده است چنانچه سال گذشته جناب كرزي نيروهاي دفاعي را متهم به وابستگي به ايران كرده بود. به همين جهت نبايد با صدور فرمان جناب كرزي تمام مسائل را تمام شده حساب كرد و آگاهي و بيداري مردم موجب دفع مجدد اين گونه توطئه ها خواهد شد.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

اخبار تهاجم طالبان كوچي نما 89/2/30

درگيريها به صورت پراكنده ادامه دارد و به هيچ يك از به اصطلاح توافقات صورت گرفته با جناب آقاي خليلي از جمله تخليه مناطق تحت اشغال عمل نشده و به طور قطع عمل نخواهد شد.
طبق گفته هاي منابع غير رسمي تعداد كشته هاي طالبان كوچي نما طي چند روز گذشته 7 نفر و طبق گفته هاي منابع دولتي تعداد شهداي هجوم پنچ روز پيش طالبان كوچي نما 6 نفر و تعداد زخمي ها 5 نفر مي باشد.
بر اساس گفته هاي يكي از نيروهاي دفاعي تعداد مفقودين هجوم پنچ روز پيش طالبان كوچي نما يك نفر بوده كه عصر ديروز توانسته است خود را به مواضع دفاعي حصه دوم برساند.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

صحبت هاي ديكته شده آقاي خليلي

با وجود تمامي صحبت ها و تبليغاتي كه جناب آقاي خليلي انجام داده اند در رابطه با پرداخت خسارت ها و عقب راندن كوچي ها از مناطق تحت اشغال، بايد بگويم كه اين قبيل صحبت ها در همان زمان و مكان كمي اميدوار كننده است ولي طبق تجربيات سالهاي قبل و تحركات كنوني دشمن ، اين وعده هاي پوچ و تو خالي شكل عملي به خود نخواهد گرفت همان گونه كه سال قبل آقاي خليلي گفتند، رئيس جمهور از كوچي ها خواسته است كه به خاطر برگزاري انتخابات رياست جمهوري به منطقه نيايند، ولي كوچي ها آمدند و اين نيروهاي دفاعي بودنند كه با وارد كردن خسارات جاني و مالي بر پيكر كوچي هاي مسلح آنها را مجبور به بازگشت كردند.
حال نيز اين بازيهاي سياسي و وعده و وعيدهاي پوچ و توخالي و تبليغاتي را به طور گسترده به راه انداخته اند تا حركتهاي گسترده مردم را كه در ديگر نقاط كشور و جهان براي ياري رساندن به نيروهاي دفاعي صورت گرفته است را متوقف كنند و متاسفانه بار ديگر اين صحبت هاي ديكته شده را ما از زبان جناب خليلي مي شنويم . به نظر مي آيد آقاي خليلي بايد از يك سوراخ هزار بار گزيده شود تا تجربه حاصل كند.

مهلت 24 ساعته به دولت براي خروج كوچي ها از مناطق تحت اشغال 89/2/28

گزارشات بدست آمده حاكي از برقرار بودن اوضاع نسبتا آرامي در جبهات دفاعي است.
طي درگيريهاي روزهاي قبل كوچي ها نيز كشته و مجروح داشتند ولي از تعداد آنها خبري در دست نيست.
همچنين ديروز هيئت فرستاده دولت ديداري با فرمانده نيروهاي دفاعي بهسود داشت كه در اين ديدار به دولت مهلت 24 ساعته براي خارج كردن كوچي ها از مناطق تحت اشغال آنان، داده شده است كه در صورت حضور كوچي ها بعد از سپري شدن اين مدت، نيروهاي دفاعي با توسل به زور كوچي ها را به عقب خواهند راند.
همچنين خبرهاي رسيده از مناطق تحت اشغال كوچي هاي مسلح حاكي از اين است كه هنوز هم تعدادي از مدافعين مفقود هستند و عده اي هم در محاصري هستند.نيروهايي هم كه توانسته اند عقب نشيني كنند در حال سازمان دهي شدن براي پس گرفتن مناطق تحت اشغال هستند. كوچي ها هم زير سايه اردوي ملي به چپاول و آتش زدن منازل بيشتري مشغول هستند.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

آخرين اوضاع سنگرهاي دفاعي بهسود 27/2/89

از شب گذشته تا صبح امروز 27/2/89 اوضاع سنگرهاي دفاعي آرام گزارش شده است.اردوي ملي در محل مستقر شده است تا به اصطلاح صلح برقرار نمايد. برخي گزارشات حاكي از عقب نشيني نيروهاي دفاعي حصه دوم تا ميرهزار و پائين تر از آن بود كه امروز صبح معلوم شد كه صحت نداشته و اين نيروها در دشت گوله مستقر هستند. خانواده هاي ساكن اين مناطق و مناطق نزديك به محل درگيريها نيز براي احتياط خانه هاي خود را ترك كرده اند.
همانگونه كه مي دانيد وجود اردوي ملي خود باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي براي نيروهاي دفاعي مي شود زيرا طي چند سال گذشته در سايه اردوي ملي كوچي ها با امنيت بيشتري در مناطق اشغال شده به گشت و گذار و غارت خانه ها پرداختند و در مواقعي كه كوچي ها به سوي سنگرهاي دفاعي آتش گشودند اردوي ملي هيچ واكنشي از خود نشان نداده است ولي در شرايط بلعكس آن از تمام كوچي ها دفاع به عمل آورده است.
آقايان محقق و خليلي هم كه هر ساله جز بيانيه صادر كردند و دست به دامن كرزي و جامعه جهاني شدن، كار ديگري از دستشان بر نمي آيد.

سقوط سنگرهاي دفاعي دايميرداد و تيزك

آخرين اخبار رسيده حاكي از اين است كه يك تن از نيروهاي از جان گذشته سنگرهاي مقاومت در هجوم هزار نفر از نيروهاي مسلح كوچي به شهادت رسيده است و سنگرهاي دفاعي دايميرداد و تيزك سقوط كرده است و اين مناطق به دست كوچي هاي متجاوز افتاده است. تعداد نيروهاي دفاعي در اين سنگرها به هفتاد نفر هم نمي رسيده است و تمام آنها از مردم خود منطقه بوده اند و تجربه جنگ هاي نظامي را نداشتند در حالي كه اكثر نيروهاي كوچي كساني هستند كه در گروهاي القاعده و طالبان آموزش نبردهاي نظامي را ديده اند.
كوچي ها پس از تصرف اين مناطق خانه ها را به آتش كشيدند و اموال مردم را به غارت برده اند. اميدي هم به پليس و اردوي ملي نيست زيرا نبودن آنها بيشتر به نفع مردم است تا بودنشان.
از اين كه نمي توانم اوضاع را براي شما عزيزان خوب شرح دهم معذرت مي خواهم. نمي دانم از چه بايد بنويسم از سكوتها، خيانتها، ترس و وحشت زنان و كودكان آواره كه جز خداوند متعال كس ديگري را ندارند، از حكومت مستبد، از كساني كه در سنگرها امشب خواب به چشمانشان نمي آيد، از خانواده هايي كه نگران عزيزان خود در سنگرهاي مقاومت هستند، از تعداد زياد كوچي ها مهاجم و تعداد كم نيروهاي دفاعي و ...
دوستان عزيز تنها مي توانم بگويم به هر نحوي مي توانيد به مردم، به نيروهاي دفاعي سنگرهاي مقدس مقاومت، اين دلاور مردان از جان گذشته، كمك و ياري برسانيد.
دفاع در ديگر سنگرهاي دفاعي همچنان ادامه دارد.

اشكالات گزارش بي بي سي در مورد معضل هجوم طالبان كوچي نما89/2/26

در اين گزارش كه دقايقي پيش از راديوي ماهواره اي بي بي سي فارسي پخش شد، اشكالات فراواني ديده مي شد كه در زير به آن ذكر شده است:
1-اولين درگيريها از پنچ شنبه شب 16/2/89 ساعت 11 شروع شده است.
2-در سالهاي گذشته با مداخله دولت نه تنها درگيريها فروكش نكرده بود بلكه به شدت آن افزوده شده بود و كوچي ها توسط دولت تجهيز مي شدند.
3-با تدابير پيشگيرانه اي كه نيروهاي دفاعي در سال گذشته روي دست گرفته بودند از مردم محل كسي كشته نشده بود ولي گزارش هايي منتشر شد كه حاكي از كشته شدن تعدادي از كوچي هاي مسلح بود.

حملات گسترده خونخواران كوچي نما به مناطق دايميرداد و تيزك 89/2/25

گزارشات اوليه حاكي از آن است كه شنبه شب 25/2/89 كوچي هاي مسلح به سنگرهاي دفاعي در مناطق دايميرداد پائين و تيزك هجوم آورده و دريگريها به شدت تا اين لحظه ادامه دارد. از تلفات احتمالي اين درگيريها خبر دقيقي در دست نيست.
خبرهايي هم از كوچ كردن ساكنين اين مناطق به ساحات ديگر منتشر شده است.
به محض دريافت اطلاعات دقيقتر شما عزيزان را در جريان آن قرار خواهم داد.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

نعيم كوچي: يا غرامت پرداخت شود يا به زور اسلحه وارد بهسود و هزاره جات مي شويم.

هر روز كه مي گذرد بر تعداد نيروهاي مسلح كوچي افزوده مي شود كه اين خود خبر از تصميم كوچي ها براي حملات بيشتر به منطقه را مي دهد. به خاطر افزايش اينگونه تهديدات صورت گرفته نيروهاي دفاعي بيشتري به سوي سنگرهاي مقاومت دايميرداد، تيزك، دايميرداد بالا، دشت گوله، يكه چاه، سياه قرخ، اسپي بلند، ناله مغول، كوي پارو و زرد كوه خوات در حال سرازير شدن است.
پنچ شنبه مورخ 23/2/89 جلسه اي در مدرسه خاتم النبين با حضور جمعي از علماء تشيع و سران احزاب از جمله دكتر صادق مدبر، محقق، نمايندگان و اعضاي شوراي تصميم گيري سراسري هزاره جات تشكيل و اوضاع حاكم بر جبهات دفاعي، موضوعات سياسي مربوط به حكومت و راه حلهاي سياسي معضل هجوم كوچي هاي مسلح به ده نشينان مورد ارزيابي گرفته شد.
در پايان جلسه دكتر صادق مدبر(رهبر حزب انسجام ملي) به حاضرين و شركت كنندگان در جلسه اطلاع داد كه پيشنهادي از طرف نعيم كوچي و سران كوچي ها عنواني حكومت آقاي كرزي داده شده است كه بايد دولت كل زمين ها و ملكيت هايي كه كوچي ها به عنوان ملكيت هاي در خريد، در ورس و پنجاب دارند را خريداري نموده و غرامت پرداخت كند در غير اينصورت كوچي ها با زور اسلحه وارد بهسود و هزاره جات شده و با جنگ نظامي خواسته هاي نامشروع خود را به پيش خواهند برد.
در پي اين خبر از نقاط مختلف بهسود نيروهاي دفاعي مردمي بيشتري به خطوط مقدم و سنگرهاي مقاومت ملحق شده تا اعلام كنند كه با تمام توان و نيرو آماده پاسخ دادن به تهديدات و تجاوز نظامي كوچي ها هستند.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

حملات گسترده كوچي هاي مسلح 16/2/89

پنچ شنبه شب 16/2/89 بيش از 150 نفر از نيروهاي مسلح كوچي هاي متجاوز با استفاده از سلاح هاي سبك و سنگين از ساحات دشت يكه چاه، ناله مغول، دره قلو، سرخ كوتل و كوتر خينه عمليات سنگيني را راس ساعت 11 شب به وقت افغانستان عليه نيروهاي دفاعي هزاره جات و بهسود آغاز كردند.
شديدترين درگيريها تا ساعت 3 صبح روز جمعه 17/2/89 ادامه پيدا كرد و به ياري خداوند متعال
دشمن با قبول خسارات سنگين مالي مجبور به عقب نشيني شد كه جنگ هاي پراكنده تا روز جمعه، ساعت 5:30 بعدازظهر ادامه داشت.
در هجوم اول نيروهاي مهاجم به طرف خوات موفق به پيشروي شدند كه بعد توسط نيروهاي دفاعي عقب رانده شدند و فعلا كل ساحات پاكسازي شده و متجاوزين به ساحات قبلي خود كه عبارت از دشت كتب باشد عقب نشيني كردند. درگيريها به پايان رسيده و وضعيت منطقه تحت كنترل نيروهاي دفاعي درآمده است.(سنگرهاي مقدس دفاعي از دايميرداد پائين تا سر كجاب و از آنجا تا منطقه خوات مي باشد.)
همچنين خبرهاي موثقي در دست است كه تعداد بيشتري از طالبان كوچي نما امروز حركت خود را از طرف دره ميدان به سوي بهسود آغاز كردند.
عزيزان، بار ديگر برادران و خواهرانمان در هزاره جات مجبور شدند تا براي دفاع از عزت و شرف هزاره ها دست از كار و زندگي خود بكشنند، تمام خطرات را به جان بخرند و درحالي كه هيچ گونه پشتوانه مالي ندارند و تنها ياري رسان آنها خداوند متعال است، به جنگ اين خونخواران تا به دندان مسلح بروند.
در چنين شرايط حساس و تاريخ ساز وظيفه كمك رساني به صورت مادي يا معنوي، به هر نحو ممكن به تمام مدافعين در سنگرهاي مقدس دفاعي، به شدت احساس مي شود.
درحاليكه تمام صاحب نظران راه حل اين بحران را ايجاد سنگرهاي دفاعي و وادار كردن دولت به دست برداشتن از حمايتش از كوچي هاي مسلح و اجراي بند 14 قانون اساسي در اين رابطه را مي دانند هنوز هم عده اي از سياسيون بدون توجه به اين نظرات به تكروي هاي خود ادامه داده و از تمام امكانات موجود خود كمك مي گيرند تا اين حركت خود جوش مردم را با شكست مواجه كنند.